Kollage våren18Våren är här och det är hög tid att påbörja urval och inköp av konst till vårt lotteri i december. Vid gårdagens årsmöte på RiverCity Gallery köptes två konstverk in. Vi medlemmar hjälptes åt att botanisera bland ett stort och spännande urval av konst. Till slut landade vi i en relief i stengodslera av Torbjörn Hahne och en tavla i blandteknik av Mia Wiking. Efter sommaren kommer vi ha ytterligare ett event där vi medlemmar tillsammans väljer ut konst till årets konstlotteri.

Vill du också bli medlem?

Lokalt event 180315 FotorVårt event för företag och boende i Älvstaden med fotograf Lena Öritsland i torsdags ledde till flera nya medlemmar i föreningen. Under ett halvår dokumenterade Lena Öritsland kranar, dockorna, lejdare, regnblänk, tidig morgon till sen kväll, i alla väder. Resultatet blev de fantastiska bilder som nu visas i utställningen ”Kranar, rost och himmel” på RiverCity Gallery. Utställningen pågår 3- 18 mars.

Vill du också bli medlem?

nature 2113609 1920Vårens konstbildningsprogram för anslutna konstföreningar inom Sveriges Konsföreningar Göteborg är nu här!
I första hand för styrelsemedlemmar, men i mån av plats även för andra medlemmar. Ofta finns det platser så tveka inte!!!

Se programmet här!

Tisdagen den 5 december är alla medlemmar välkomna till årets konstlotteri!

Anmäl dig här>>

Nedan presenterar vi vinsterna.

Vi samlas kl 18:00 hos RiverCity Gallery, där föreningen bjuder på fika och vi har möjlighet att ta del av galleriets Julutställning.

Därefter kommer vi att hålla vår utlottning.

Vi har dessutom en närvarovinst som lottas ut bland de som deltar på plats!

Och så påminner vi om reglerna: Du som var medlem redan förra året och inte hade tur att vinna då har nu 2 lotter!

Anmäl dig här>>

Varmt välkommen!

Här presenterer vi vinsterna i årets lotteri.

Nyhavn Steve Bettman

sommarminnet Kerstin Gadd

Bukett med rödrutig duk Emma Wineus

Tango Anne Walker

Vi deltar i Konstrundan Lundby!

KonstrundaLundby2017Älvstadens Konstförening deltar i Konstrundan Lundby.
Ni hittar oss hos RiverCity Gallery där du kan få veta mer om oss.
Vill du bli medlem så hjälper vi till på plats!

På galleriet pågår en utställning med Alexandru Dina och under konstrundan kommer ni även att hitta konst av galleriets övriga konstnärer.

Välkomna!

Vägbeskrivning:

Adressen är Monsungatan 57, Göteborg
(Mittemot Bockkranens busshållplats på västra Eriksberg)

Du tar dig lätt hit med bil eller buss.
Gratis parkering i två timmar på gatan.
Buss 33 hållplats Bockkranen.
Alternativt Älvsnabben till Eriksbergs och därifrån en promenad på några minuter.